Torsdagen den 12:e

Idag är missödenas dag! Glöm fredagen den 13:e, torsdagen den 12:e är fan så mycket värre!
Nyss skulle sofie räkna hur mycket pengar som skulle gå till ölen imorgon, hon planerade att köpa 5 st och sa att det ju skulle bli ÖVER HUNDRA SPÄNN! Jag frågade artigt vilken hur jävla mycket hennes öl kostade. "Typ 13, 14 kr" fick jag till svar. Nog för att en hel del av mina hjärnceller försvann i helgen, men till och med jag vet att 5 gånger 14 definitivt inte överstiger hundrastrecket. Ännu artigare frågade jag hur fan hon räknade. Till min icke så stora förvåning fick jag ännu ett briljant svar. "Men jag tänkte att dom kostade typ 20!". Jag utför nu lite snabb huvudräkning och får fram att, ja se på fan, 5 gånger 20 är hundra. Exakt. Inte över hundra, nej då, EXAKT hundra. Så, min kära sofie, hur var det nu med hjärnkapaciteten? Och vem har flest hjärnceller kvar? Jag tror jag vet svaret...

Vidare kan jag meddela att vi var och hämtade linn från hennes jobb i sunderbyn för ett tag sen. För att komma in i linns hus måste man ha ett passerkort. Gissa vad linn kom på precis när vi stod vid dörren?! Jo, att kortet + nyckel ligger kvar i sunderbyn. Ännu ett rikspucko i min närhet. Vi burnade snabbt till hennes parenteser som kunde lämna ut nytt kort och nyckel. Tack gode gud för det. Sen när vi skulle in var det dock jag som hade lite problem med hjärnan. Jag kunde för min värld inte få ihop att jag skulle in i huset, på något sätt blev det fel och jag skulle absolut stanna ute. Jag skyller allt på föregående helg. Enough said.

Måste bara nämna att andra linn hade lite bilproblem idag. Som vanligt. Hon visste inte riktigt vilken blinkers som "pekade" åt vilket håll, vilket resulterade i att vi körde med växlande discoblinkning några tiotal meter. Ytterst underhållande!

Som sagt torsdagen den 12:e. BEWARE!
(Och nej, jag kommer inte ens att nämna något om hockeyfadäsen. Det är slutpratat om det. Förträng och gå vidare.)

Kommentarer
Postat av: gqidvyq

Xepuyedoge zuqiwob xi vayeromub apu vocusugapi zihejoyefa, ibefutiwa asafin ugiwekemiy yebaceroh ajugepas ahu!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback