I'll work for your love

Igår var första arbetsdagen efter den härliga julledigheten. Vi var på Björx och övade inför den stora kördagen i Kulturens Hus. Jag trodde inte att det skulle vara så energikrävande men där hade jag tydligen väldigt väldigt fel. Igårkväll somnade jag innan klockan hade hunnit slå 21.00. Sen sov jag nästan helt utan uppehåll till 7.00 när den ofantligt otrevliga klockan ringde och väckte mej. Då var det bara att pallra sig iväg till jobbet, jag blev inte direkt euforisk när jag tittade på termometern och konstaterade att det var 20 grader kallt ute. Jag hyser ett starkt ogillande mot långkalsonger och idag var inget undantag, så jag knallade iväg där med bara jeans. Jag tänkte att det kanske skulle funka att gå mitt i byxorna tills jag fick upp värmen, det brukar jag väl få ungefär när jag är halvvägs framme. Så var det tyvärr inte idag. När jag hade kommit halvvägs hade benen förvandlats till isglassar. Typ. Det var allt annat än kul.
Sen jobbade jag iallafall i ungefär 1 timma. 60 minuter. Sen skulle jag gå hem i den där jävla kylan igen. Ja det var ju bara att ta tjuren vid hornen och gå. (Eller take the shower by the horns, som jag brukar säga) När jag kom hem trodde jag nästan att jag hade avlidit, tack och lov hade jag fel.
Mamma kom hem och vi åt lunch, sen tänkte jag att jag kunde lägga mej och läsa lite. Det slutade med att jag somnade ungefär där vid 12 och sov till 15. Seriöst, det måste vara nåt fel på mej. Tur att jag är ledig imorgon så jag hinner sova då också, så jag inte kollapsar av sömnbrist eller nåt..ehörm.

Igår när vi var på björx fick jag höra en sjukt bra låt; Many the miles av Sara Bareilles. Den har gått varm i Spotify kan jag säga. Hallelujah och guds frid vilken jäkla låt!

Lyssna här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback