You can look (but you better not touch)

Nu ska jag berätta något intressant (nåja) för er;
flera gånger har det hänt att folk har kommit fram till mej och sagt "du har glasögon!"
Då har jag en liten fråga - vad vill man att jag ska svara på det?
"Jaaa, vilken otrolig iakttagelseförmåga du har!", eller kanske"VA?! Har jag? Vem fan har satt på mej dom?!"..eller mitt standardsvar "Ehh..jaa..det har jag...ibland iallafall!" som känns sådär coolt. Men allvarligt, vad ska man säga liksom? Det är ju inte så att jag brukar gå fram till folk och säga "du har byxor!", det känns som att det är rätt uppenbart faktiskt..
Det är ju inte typ som att man har råkat glömma att stänga gylfen och nån lite diskret försöker viska det till en..
"ööh..pssst, du har glömt att ta av dej glasögonen". Så står man där och försöker fumla av sig dom och känner hur man blir mer och mer röd i ansiktet och tänker att faaan va pinsamt det här var då.
Nej som sagt så vet jag verkligen inte vad folk vill att man ska svara..
Men nu blev det iallafall ett blogginlägg av det hela, det var ju bra!

Nu tänkte jag avsluta med något som även det går den uppenbara vägen.
En av kommentatorerna på hockeyn igår; I bästa fall är det en skada som kom för att han täckte skott, i värsta fall är det något värre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback