When the lights go out

Natten till idag hände något väldigt roligt.
Jag hade precis lagt mej, sov bredvid mamma inatt för att jag var lite mörkrädd efter att ha sett en rysare tidigare på kvällen. (Måste dock meddela att den inte var så himla mycket att hänga i julgranen)
Iallafall så har min mor en tendens att snarka en del. Gårdagen var inget undantag om man säger så.
Timmerstockar drogs och jag började nästan bli lite irriterad. Jag tittade på henne och såg min kära katt ligga och vrida sig och sova så gott på mammas mage. Men så hände plötsligt något när snarkningarna tilltog i ljudstyrka. Han klättrade högre upp och la sig precis nedanför hakan på mamma, sen låg han bara och tittade på henne ett tag, det såg ut som att han låg och funderade. Sen sträckte han ut ena tassen och satte den mot hennes näsa och petade lite, precis som att han försökte få henne att vara tyst.
Det var en alldeles underbar syn och jag kunde inte hålla mej för skratt.
När han märkte att det inte gjorde någon skillnad gick han och la sig nere på madrassen istället.

Fantastiskt ögonblick, det må jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback