Blå singstarmick

Nu var det ett tag sen sist igen. Jag är verkligen väldigt arbetslös men ändå väldigt upptagen.
I fredags såg jag nästan Let's dance, jag tror att jag spelade air hockey på Hildurs mobil istället, otroligt kul är det!
Sen åkte vi till Arcus för vi tänkte kolla på den där fotbollscupen som spelades där, men nä, inte gick det för vet ni vad, det kostade 60 jävla kronor för en dag! Vilket skämt alltså. Vi struntade alltså i fotbollen och åkte till Boden istället, inte för att vi hade något ärende där utan för att få poppa som Amanda säger. Lättroade AB. Inte helt oväntat var det väldigt stiltje i staden där solen aldrig ler, så vi for en sväng på Statoil och köpte cola och äpplen, sen åkte vi hem igen.

Igår var jag med Hildur och Amanda, som vanligt. Jag och Hildur åkte till Hemmakväll och lämnade tillbaka några filmer. Sen skulle vi åka hem, då var det ytterst nära att ett trafikljus blev lite väl närgånget med bilen. Linn (Hildur) satt nämligen och kollade på nåt annat och hade inte alls koll på att det stod en stor stolpe endast några centimeter från Åkes sida. Visst var det Åke bilen hette? Ja hursomhelst lyckades jag avvärja olyckan genom ett välriktat "AAAAAAAAAH" som Linn besvarade med ett "AAAAAAAAAAAAOOOOOOH" och en snabb rattning. Jag är en sjujäkla co-driver alltså! Nästan som Robert i Sveriges värsta bilförare. Linn är Anita, tanten i rosa jacka.
Några timmar senare inträffade något vi aldrig bör tala högt om. Inblandade parter vet vad jag pratar om.

Sen när jag kom jag på något ytterst briljant. Min dator har ju som dom flesta andra en mikrofoningång. Snabbt kopplade min hjärna ihop singstarmickarna med datorns ingång och kom fram till att dom ser likadana ut. Ja, jag tänkte att varför inte prova spela in något? Det skulle egentligen bara bli något litet, för att se om det funkade, men jag kan inte göra något litet när jag väl har börjat. Därför gjorde jag sång, överstämma, gitarr och pianofills. Det var väl inte så märkvärdigt, kanske ni tänker. Här kommer haken; min dator har inte samma uppspelnings- som inspelningshastighet vilket resulterade i att jag inte kunde lyssna på mina egna inspelningar som medhörning utan var tvungen att lyssna på en metrnom, BARA, och försöka spela/sjunga utifrån den. Om det är någon som vill höra resultatet är det bara att skriva. Dock måste jag nog göra om sången, var lite väl täppt i näsan för att det ska gå att lyssna på.
Jag är sjukt nöjd med pianofillsen, måste bara säga det för dom är egenkomponerade!

Kommentarer
Postat av: Hildur

Haha, Åke var det ja! Och by the way är amanda oxå en jävla codriver, om man tänker ur rally synpunkt iallafall!!!

2009-02-23 @ 18:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback