Growin' up

Nu har jag varit livsnjutare/outnyttjad arbetskraft i lite mer än en vecka och jag börjar bli lite less. Jag blir inte mindre less av att kolla på arbetsförmedlingen. Antingen söker dom en biokemist, psykolog eller någon som har 17 års butiksvana. ELLER så vill dom att man jobbar typ 6 timmar per vecka. Oh, jag känner hur pengarna bara regnar in.
Nä jag ska nog söka det där jobbet som sierska istället. Jag menar, hur svårt kan det vara? Jag kan hämta min inspiration från dagens horoskop i kuriren. Och är det någon som undrar var deras vigselring har tagit vägen är det bara att säga att dom tappade den på den där midsommarfesten när dom var och badade näck. Easy.

Men allvarligt talat, hur ska  man få tag i ett jobb när många vägrar att anställa någon som inte har ett par års arbetslivserfarenhet? Och hur ska man få denna erfarenhet när man inte får något jobb? Där snackar vi Ond Cirkel AB.
Nämen det får nog bli så att jag åker till USA ett år och sen när jag kommer hem börjar jag skolan direkt. Då har jag ju några år säkrade igen.

I've been lookin' for a job, but it's hard to find.
Down here it's just winners and losers and don't get caught on the wrong side of that line.

Kommentarer
Postat av: Linn

haha, nisse, jag älskar din blogg, och du har alltid så himla rätt..=) men det är lite skönt att slippa skolan iaf..=p

2008-09-09 @ 10:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback