Born to run

Jag tror definitivt att jag har valt rätt yrke för min framtid. Ambulanssjukvårdare ifall det var någon som inte visste.
Som ambulanssjukvårdare måste man ju alltid vara beredd på att släppa allt och göra en utryckning och det är jag verkligen. Verkligen!
Klockan fem igårkväll ringdes det och sades (ungefär) att jag skulle infinna mej på Kvantum omedelbart.
På två röda hade jag packat ner bastukläder, handduk, pengar OCH hunnit krama katten adjö. Det jag dock glömde var att gå på toaletten. Det måste jag definitivt komma ihåg innan jag börjar köra ambulans eftersom att varje gupp i vägen blev ytterst smärtsamt.

Något annat som var ytterst smärtsamt var när jag brände ryggen på ett sånt där "bör ej övertäckas"-element. Jag övertäckte det dock inte, jag bara sidotäckte det. Det räckte kan jag meddela, det sved till rejält!

Annars var det en mycket trevlig kväll med högläsning ur Cosmopolitan, där killarna var dom som var mest intresserade, och även någon timmas bastu.

Guds frid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback