Souls of the departed

Idag hände något MYCKET traumatiskt. Jag skulle gå ut och hämta posten och fick till min fasa se en ytterst avliden ekorre på gräsmattan. Jag gick fram till det lilla lurvet och det såg först ut som att en pinne var instucken i sidan på ekkisen, som att den typ hade råkat springa på pinnen och råkat trampa upp den så att att han/hon på så sätt dödade sig själv. Sen såg jag att så inte var fallet, den hade nog bara "lindat" in sig i den när den dog.
Ja hursomhelst så skulle jag försöka bära bort ekorren från gräsmattan med en spade. Det gick sådär eftersom att likstelheten hade inträffat. Tassarna fastnade i spaden och jag var tvungen att liksom humpa upp den. Det kändes mycket hemskt. Sen gick jag till skogen och la ner den, mycket värdigt, i en lövhög. Jag tänkte några fina ord och borde egentligen ha sjungit en liten låt men det blåste så kallt att jag ville in omedelbart.
Jag påbörjade ingen teknisk brottsundersökning, men jag tror att det är min katt som är den skyldige. Mördaren. Tur bara att han inte åt upp den.

Varning för känsliga tittare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback