Projekt; munspel

Joda, idag satte jag igång med ett nytt projekt; att lära mej spela munspel. Jag har länge haft det i tankarna och idag när jag var i stan och dessutom inne på Hagströms tänkte jag att jag var tvungen att göra slag i saken. Sagt och gjort så köpte jag ett munspel och dessutom en sån där bok man lär sig ifrån. Egentligen tycker jag inte alls om det för det sårar mitt ego att behöva lära sig från en bok, men det är väl sånt man får ta för jag tror verkligen inte att jag kan lära mej annars. Haha.
När jag kom hem började jag omedelbart att blåsa på och det dröjde inte länge förrän jag nästan storknade av syrebrist. Dom första övningarna var inte bra utformade för nybörjare kan jag säga..alldeles för mycket blåsning åt bara ett håll så att man antingen bara blåste ut, eller drog in så mycket så att lungorna nästan exploderade för att dom blev så fulla.
Det borde stå på förpackningen att det medför vissa hälsorisker att spela munspel..

Jag återkommer senare med vidare utveckling. Om det går bra för mej vill säga.

Jag var även duktig på ett annat sätt idag. Klev upp kl 10 och for och tränade. Klapp på axeln till mej. Fick även se lite ögongodis på gymmet. Hallelujah.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback