Exotisk afton

Idag har det inte varit en så ofantligt händelserik dag, därför såg jag och Anna till att göra den händelserik!
Efter att ha sett Sverige torska med 1-2 mot Spanien blev vi deprimerade. Vi bestämde oss för att fara på Kvantum för att leta efter litschiplommon då dom smakar något ofantligt gott. Till våran stora besvikelse fanns det inga såna, men vi tänkte att; varför inte prova några andra frukter?
Sagt och gjort så plockade vi med oss, inte mindre än 7 olika sorters exotiska frukter: rambutan, pitahaya, kokosnöt, melon x2, kumquat & passionsfrukt. Kassörskan såg måttligt nöjd ut när hon skulle börja blippa in våran fångst. Jag var tvungen att titta bort för att inte skratta henne rakt i ansiktet när hon satt och bläddrade otåligt i sin lilla artikelbibel.

Här följer bilder och förklaringar. Titta och njut.



Satan va dyra körsbär! Inget kilopris. 119 svenska dollar för ett körsbär, eller vad?!



Våran fångst, här uppdukad på ett IKEA-fat. Exotiskt!



Anna är nöjd över bytet. Köpt för endast 67 svenska dollar (tallrik ej inräknad)



Även jag var glad för jag betalade inga svenska dollar alls, Anna är min bitch.



Vi läste på internet att man skulle peta ut ögonen på kokosnöten. Här intar jag stridsposition.



Sen tog jag till det tyngre artilleriet. En kniv.



Sen skulle vi tydligen mjölka den! Shake it like a polaroid picture.



Det följde med en jävla massa bark vi inte ville ha. Tur att Anna hade kaffefilter som låg och väntade på att användas.



Pithaya. Ej att förväxlas med piraya.



Rambutan.



Ej att förväxlas med testiklar. Likheten är dock slående.



Kvällsfikat är klart! Utan kokosnöten dock...film följer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback