Kvällens oväntade utbrott

Jag har just varit med om kvällens händelse. Ja, utöver bion då som var väldigt bra - National treasure 2.
Vi var på Jet för att tanka Saras bil. Medan hon stod och stoppade sedlar i automaten kom hon på att hon hade glömt att öppna tanklocket. Självklart skulle hon ju ha mej till att öppna det och SJÄLVKLART var spaken till det typ på golvet. På förarsidan. Jag försökte naivt nå spaken och fortfarande vara fastspänd. Sara tyckte det var en dålig idé, så hon kommenderade mej att ta loss bältet. Jag gjorde det och såklart gick det mycket bättre.
Just när jag var i färd med att dra i spaken, liggandes tvärs över hela bilen hör jag Sara vråla utanför.
"AAAAAAAAAAAH *någonting ohörbart*. GE MEJ NYCKELN!!"  Jag förstod ingenting, men jag förstod att jag skulle flytta på mej. Jag satte mej upp och gjorde mej lika tunn som en ostskiva mot sätet, samtidigt som Sara slängde sig över mej genom bilen.
När hon hade fått tag i nyckeln började hon peta med den i automaten. Jag förstod ingenting.
Jag frågade vad som hände och fick svaret "Den snodde mina pengar!!" Jag förstod ingenting. Jag menar, vanligtvis brukar det vara så att automaterna tar pengarna..annars skulle det ju liksom vara gratis att tanka. Visserligen hade ju inte det varit helt fel..men det kan vi utveckla mer nån annan gång.
Hon fick iallafall ut sedeln, nöjde sig med att tanka för en hundring och kom och satte sig.
Då förklarade hon att automaten hade tagit sedeln och att summan borde ha blivit 150 kr, men det stod bara 100, varpå hon fick sitt lilla..utbrott. Det hade tydligen hänt förr. Att automaten tog pengar alltså. Jag förstod.

Jag skrattade

Kommentarer
Postat av: sofie

HAHAHA!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback