Putta bil

Idag hände något lustigt.
Jag, André, Johan, Jonas och Niklas var på Kvantumsvängen efter en lektion.
Sen skulle Niklas tanka bilen. När vi var ungefär 100 meter från bensinstationen kände vi att bilen saktade in kraftigt. Vi förstod först inte vad det var..förrän Niklas utbrast; åh nej! Jag tror jag fick bensinstopp.
2 sekunder senare hade jag, André och Jonas hoppat ut ur bilen och börjat putta. Hastighetsbegränsningen där var 50, så det var bara att springa utav fan! Nä, skämtåsido så hade vi som tur var bara en bil bakom oss. Den körde inte över oss.
Det gick bra att putta så länge det var plan mark, men just när vi skulle svänga in på bensinstationen var det en liten stigning. Stigning + bil + is = Mindre kul. Till slut lyckades vi dock få upp den till tankgrejen och vi kunde fylla på med lite bensin. Sen bar det av igen.

Dagens upplevelse, helt klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback