Fight-tisdag

Idag skulle jag och Sara köpa semlor på Kvantum. Det skulle 7 miljoner pensionärer också göra. Precis samtidigt. Självklart hade alla semlor tagit slut, så vi var tvugna att vänta på en ny leverans. När vi hade stått och väntat ett tag såg vi hur en hel drös pensiosar sprang bort mot charkavdelningen. Sara tyckte vi skulle gå dit. Det tyckte inte jag, jag ville inte vara lika patetisk som dom där 65+arna som inte ens kan vänta på att dom ställer fram varorna i hyllorna. Sara tjatade dock lite på mej så vi började gå bort mot folkhopen. Då kom det en gubbe traskandes med en stor plastlåda full med lådor innehållande semlor. Han sa att det var fritt fram att ta, varpå han hade en massa kärringar runt sig. Jag sa åt Sara att ta dom 3 lådor vi skulle ha så vi bara kunde gå därifrån. Hon hann ta 1, sen tog det slut för dom andra fullkomligt slet åt sig allt dom kom åt.
Sen hände det värsta.
En tant kom fram bakom mej och försökte tränga sig mellan mej och en annan tant. Jag tänkte inte flytta mej, hon hade väl ingen rätt att tränga sig. Då började tanten klättra på mina axlar och slänga med armarna i luften, sen skrek hon "JAG SKA HA EN LÅDA!!", nästan med gråten i halsen. Sen när hon såg att det inte fanns några mer började hon springa efter den som hade tagit dom sista lådorna.
Jag hoppas hon skämdes när hon fick veta att det fanns typ 1000 semlor lite längre fram om hon bara hade haft hjärna att gå dit att kolla istället för att tränga sig och försöka sno det andra redan har tagit.

Äldre säger att ungdomar är så oförskämda, men hur jävla bra är dom själv?

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja fy fan, dagens pensionärer, ja säger då det. Suck, man blir aldrig klok på dom, att dom aldrig kan bete sig. Dom fullkomligt manglar ju ner folk där dom drar fram.

Postat av: Jessica

hahaha det här var då det roligaste inlägget som jag har läst på länge! :D
word!

2008-02-06 @ 00:37:58
URL: http://yakamoto.blogg.se
Postat av: sofie

hehe. ;)

2008-02-06 @ 15:28:42
URL: http://www.sofieeee.blogg.se
Postat av: erika

Hahahaha, jag dör!

2008-02-06 @ 17:39:11
URL: http://erikaan.blogg.se
Postat av: Linda

Hehe! Vissa bakade ju egna;). Här var ingen trängsel.
Jag sa åt en gamling idag på ban thai!

2008-02-07 @ 17:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback