Worlds apart

Min internationalitet inom sången fortsätter. På onsdag ska vi tydligen sjunga på hebreiska. Det blir ju svinlätt, det är ju ett språk man hör så himla ofta menar jag. Till exempel det där programmet på SVT, Israel runt. Eller nä just ja, Landet runt hette det ju, och det var visst på svenska. Men Shalom-galan då? Ni vet, Fredsgalan. Nä den var visst också på svenska.
Fy fan, jag känner att det här kan bli en utmaning. Det var ju nog med utmaning att sjunga Horga-låten förra veckan, det är inte så himla lätt när dom försöker rymma typ 13 stavelser i en takt. Men så är det att vara musiklärare. Man ska kunna det mesta. Frågan är om vi inte ska ta och sjunga på något afrikanskt språk istället, det blir nog lite lättare. Ehörm. Malizwe kan jag ju iallafall utantill.
Undrar vad det blir efter jul om jag är kvar så länge. Kinesiska kanske? Eller varför inte ensemble med bara mungigor, det kan nog bli en utmaning det också.

Nämen hörni, Hevenu shalom a´leychem på er!

Guds frid.

Kommentarer
Postat av: Roxxy

Mungigor röstar jag på, kan vara kul!

2008-12-09 @ 00:57:17
Postat av: Roxxy

Mungigor röstar jag på, kan vara kul!

2008-12-09 @ 00:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback