Bishop danced

Idag är jag ledig, men jag har ändå tagit mej en sväng upp till Bergskolan för att kolla lite lektionsupplägg.
På lektionen dansades det bland annat schottis. Självfallet fick jag inte sitta och kolla på, nej, jag skulle ju vara med och dansa. (Det borde jag ju ha kunnat räkna ut innan jag åkte dit.) Och som vi dansade! Eller ja, dansade och dansade..Tony Irving hade nog inte varit särskilt nöjd med oss, vi hade nog behövt fila på det mesta för att ens få ett utlåtande av honom. Vi skuttade och trillade mest omkring och försökte räkna oss till när vi egentligen skulle hoppa och när vi skulle "trippa".
Men kul var det! Jag tror inte att någon hade tråkigt, särskilt inte Helena som fick äran att stå och kolla på.

Sen var jag och tränade på Inpuls. Det roligaste var när en medelålders man klädd helt i grönt sprang på löpbandet och lekte Rocky. Samtidigt som han sprang luftboxades han alltså. Han såg så otroligt fokuserad ut också, det gjorde hela gymvistelsen fantastisk för mej! Jo förresten, jag kan ju tillägga att han inte direkt såg ut som Rocky i övrigt, och då tänker jag mest på midjeomkrets och så.

Och förresten, när jag var på väg till gymmet fick jag skratta åt min egen fantasi/kreativitet. När jag körde upp för backen vid kyrkan och stadsparken såg jag några personer stå på vägen längre fram. Jag tyckte jag såg stora kjolar och dylikt, så jag tänkte; zigenare! När jag kom närmare såg jag hur enormt fel jag hade. Det var nämligen skådespelarna i stadsparkens julkalender som stod där. Två tomtetjejer (typ) och en ren! Inte en riktig ren då utan en karl utklädd till ren (tror jag det var, eller så nåt annat djur).  Det är då som sagt inget fel på fantasin iallafall..

Det var allt för den här gången. Guds frid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback