I tied it to the top of my Japanese car

Förbannade fanskap till väglag nu! Och förbannade däck, jag säger bara en sak; man ska INTE ha dubbfria däck här uppe i norr. Men vad gör man när dom följer med bilen? Jo man använder dom. Konsekvensen blir dock att man inte kommer upp för backar, man kan inte köra på lite isigare vägar utan att börja fara mot diket och man kan definitivt inte lita på att bilen står kvar på uppfarten när man har parkerat den där. Verkar jag irriterad? Nää..inte då.

Idag fortsatte Johan Palm-soundet utan någon som helst chans för mej att stoppa det. Både Bjällerklang och Nu tändas tusen juleljus sjöngs med ofrivilligt distad röst. Vackert var det inte må jag då säga. Tur att det snart är jullov så jag får vila.
På elevens val spelade stora gruppen All I want for christmas is you och det svängde på rätt bra. Den andra gruppen spelade Paranoid och Knockin' on heavens door, jag hoppade in som gitarrist och det var roligt att få kittla strängarna lite för en gångs skull.
När jag kom hem var jag i stort sett medvetslös, således la jag med och sov i soffan. Mamma kom och försökte prata lite med mej men det gick inte särskilt bra. Det enda jag svarade var ett sluddrande "njaeeeää..det går ju inte!"

På tal om att sluddra så brukar jag göra ett fint musikaliskt nummer hemma för mamma och pappa. Fairytale of New York brukar jag spela upp minst en gång om dagen och jag gör Shane McGowans del med en mycket övertygande spelad onykterhet. Mamma tycker att jag är oerhört duktig. Jag är böjd att hålla med henne faktiskt.
Kom och besök mej så ni får se mitt paradnummer nu i jul.

Nu sitter pappa och försöker se Nordnytt men det går inte så bra då han hela tiden måste slå av ljudet för att mamma inte tål att se vissa saker, som bristande äldrevård, skadade djur, och utvisande av invandrare. Förmodligen tycker han att det är väldigt givande att se på tv just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback