I ain't nothing but tired

Ännu ett bevis för att jag är väldigt trött;
igår när jag gick och la mej glömde jag att slå av teven i vardagsrummet så när mamma var och släppte ut katten mitt i natten stod den på. Jag har inget minne alls av att ha lämnat den på. Och imorse när väckarklockan ringde låg jag och drömde att jag låg och sov. T R Ö T T.

Jag var ofantligt trög igår också. Jag hittade en knapp på fjärrkontrollen till teven där det stod PiP och undrade vad det var, så jag tryckte på den. Till min glädje fick jag se att det blev en extra bild, alltså Bild i bild som det kallas på svenska. Då fick jag en snilleblixt; gud va häftigt att det blev samma på svenska och engelska, bara olika bokstäver, PiP och BiB. Sen kom jag på mej själv, det är ju samma ord två gånger. Jag skämdes. Jag skäms.

Idag har några av oss lärare spelat lite musik vid caféet på skolan. Det gick mycket fint! Jag hade en sololåt, Blowin' in the wind. Jag kände Idol-Lars-inspirationen. Alltså jag sjöng lite på hans sätt. Det blev faktiskt bra. Och så spelade jag munspel. Eleverna tyckte att det var coolt. Yeah.

Nu ska jag snart gå och sova. Jag är döende av trötthet och imorgon är det lucia. Rädda mej gud. Någon gud, vemsomhelst. Belsebub?

"I get up in the evening and I ain't got nothing to say
I come home in the morning I go to bed feeling the same way
I ain't nothing but tired
"

- Dancing in the dark , Bruce Springsteen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback