I docked at Ellis Island in a city of light and spires

What is this land America, so many travel there
I'm going now while I'm still young, my darling meet me there
Wish me luck my lovely, I'll send for you when I can
And we'll make our home in the American land

Jag funderar på om jag ska fara till USA i ett år och vara au pair. Det verkar vara en riktigt upplevelse och förmodligen ett av de bästa sätten att uppleva USA utan att behöva vara rik som ett troll. Jag vet inte vart jag helst vill bo, men det blir ju hursomhelst troligtvis vid en storstad eftersom att nästan alla värdfamiljer bor just vid storstäder. New Jersey kanske..så kan man ju fara och hälsa på Bruce S på helgerna. Haha.
Dock kan ju inte mamma och pappa följa med, det hade ju kanske blivit en gnutta konstigt. Men nog skulle jag sakna dom mycket. Men det finns ju alltid skype. Gudars..det känns som att det redan är bestämt att jag ska åka och allt. Det är det inte. Nä..back to reality. Snart ska jag till byggmax och jobba.

Working on the highway


Nu är det den nya Nike reklamen på tv. Dom har The Killers - All these thing that I've done som bakgrundslåt. Hallelujah Nike, bra jobbat!

Nä nu ska jag väl fortsätta fundera på USA.



Kommentarer
Postat av: sofie

Åh, vad snällt att du påminner mig lite extra sådär om hur pank jag är, haha. ;)

Postat av: Linn

Ja sa ju det ja kommer 1sept!:) om du mena det ja fatta inte riktigt :) Ja trivs bra men jobbar ju mest.. och saknar LULEÅ.

2008-08-19 @ 03:51:43
URL: http://flipsyde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback