Friday night lights

Idag blev jag fri. Jag blev även arbetslös, eller som jag väljer att kalla det; outnyttjad arbetskraft. Det låter lite mindre misslyckat.
Något annat jag blev idag är halvdöv. Fråga mej icke hur det gick till. Jag vaknade och hörde minimalt på mitt högra öra. Jag tänkte att det kanske skulle bli bra om man vattnade det, vilket jag gjorde. Jag kan meddela att det inte hjälpte nämnvärt. Nej, det blev snarare om möjligt ännu värre. Jag blev dessutom yr! Det var som att jag hade haft Sheridan's till flingorna istället för mjölk. Anteckning till mej själv; ät flingor med Sheridan's någon gång i livet.
Jodå, så jag tänkte att det ju kanske var lite dumt att köra bil till jobbet så mamma fick agera taxi. Igen. Jag tycker att det är rätt skönt att åka faktiskt. När man väl har tagit körkort är det liksom skönt att slippa anstränga sig i onödan, man vet ju att man får om det behövs. Det räcker liksom.

Jag har ont i hjärtat också. Det kanske är dags att börja tro på Gud nu och be nån snygg bön så man får komma och bo i nåt slott i himlen. Jag tänkte, om mina dagar börjar vara räknade nu eller nåt sånt.

Imorgon ska jag iallafall göra något vettigt. Kanske städa mitt rum. Eller sova länge. Det är ungefär lika viktigt.



Gud som haver barnen kär
Se till mej som..ganska ung är
Varför får jag inga pengar
av att spela på gitarrens strängar?
Istället jag måste jobba mej trött
av kunderna ofta kasst bemött
Nu kanske jag även ska komma till dej
och uppleva,ja du vet, den där Judgement Day
Men låt det då bli en jäkla fest
kanske iallafall en halvfull präst
Nä Gud, jag vill inte träffa dej just nu
jag tror jag ska konvertera till hindu.

Amen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback