Obehaglig upptäckt

Jag har kommit på någonting hemskt idag. Tror jag.
Jag tror nämligen att jag går i sömnen. Eller nja, går var väl att överdriva lite, men jag utför saker i sömnen.
Det är så att jag brukar slå på sån här avstängningstimer på teven när jag ska sova, då jag inte tycker om att somna när det är helt tyst. Iallafall så är det så att jag flera nätter har vaknat och så har teven fortfarande varit på. Medvetslös som jag är när jag sover, och även ett kort tag efter att jag har vaknat, har jag bara slagit av den och tänkt att den inte fungerar den där timern. Men så igår tänkte jag att nä nu jävlar ska jag testa mackapären för att se om det fungerar. Jag satte igång timern och sen låg jag i godan ro och såg på Crash Lab. Sen var det dags för första kollen. Jag tog fram timerrutan och ja nog hade den räknat ner. En ren tillfällighet, tänkte jag, och fortsatte se på tv. Sen en halvtimma senare skulle jag testa igen, och den här gången skulle jag bevisa att den inte fungerade. Jag låg nästan och flinade för mej själv när jag skulle trycka fram rutan. Så kom sanningens sekund - rutan kom fram, och; timern räknade fortfarande ner. VA?? Vad var det då som inte hade fungerat förr?
Trött som jag var somnade jag nästan direkt efter testet, så viktigt var det inte, och jag vaknade mitt i natten. Teven var avslagen. Finfint, tänkte jag. Nu fungerar den. Sen somnade jag om igen.
Sen hände det. Jag vaknade igen nån timme senare. Teven var på.
Jag ser ingen annan förklaring än att jag har slagit på den i sömnen. Jag menar, det är redan konstaterat att jag både pratar och sjunger i sömnen, så varför inte slå på teven också. Snart vaknar jag väl och märker att jag står och håller på att laga plankstek eller så sitter jag i bilen på väg till stan.
Jag säger då det, slutet är nära.


Kommentarer
Postat av: sofie

Du kanske har spöken! Haha!

Postat av: Linda

Dement i tidig ålder... Kan bli en tung tid, men bara du har humöret på topp ska det lösa sig. Finns vid din sida om du behöver hjälp:)

2008-04-18 @ 09:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback