Nej tack

Idag var Livets Ord på besök på våran religionslektion. Eh ja, det var ju..gemytligt. Eller så inte.
Diskussionerna blev nästan hetsiga vid några tillfällen. Värst var ändå den yngre karln. Han satt och hånskrattade åt oss hela tiden, dessutom var har den värsta språkpolis jag någonsin varit med om! Sen är ju deras åsikter i vissa frågor rent utav förkastliga! Jag var alltså allt annat än glad när jag gick från lektionen.
Det här är dock väldigt roligt.

När jag kom hem blev jag inte gladare då jag kom på att jag har tusen miljoner saker att göra i engelskan. Det känns allmänt okul att skriva två formella brev, ett som ska vara ett ansökningsbrev och ett som ska vara..eh..character reference. Sen ska jag göra en skriftlig bokredovisning av Vernon God Little. (Har jag sagt något om den? Jag minns inte. Isåfall kan jag nu säga att det är en fruktansvärd bok som bör brännas på bål. Läs den aldrig någonsin. Du får bara väldigt ont i huvudet och tyvärr inte det minsta lilla ont i skrattmuskeln. Den blir nämligen inte ens lite uttröttad trots att det ska vara en halvrolig bok.) Dessutom, ska man göra nån broschyr innehållande något som får en att må bra. Jaha..det var ju kul det också. Det blir väl bara till att photoshoppa lite. Jag ber till Gud, tänkte jag säga, men det tänker jag fanimej inte alls säga!
Jag hoppas att den andra datorn fungerar så jag inte ska behöva sitta i en halvtimma bara för att få igång photoshop. Men det ska nog gå med lite lirkande.

Nu ser jag Solna - Plannja på tv. För allas trevnad hoppas jag att Plannja vinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback