Längtan

Ikväll känner jag en stark längtan i kroppen.
Längtan efter sommaren.
Längtan efter att vara uppe länge på natten.
Vara ute i den ljusa natten.
Sitta i gungorna i en lekpark.
Gunga högt, känna vinden i håret.
Cykla över Bergnäsbron samtidigt som man ser solen gå upp och speglas i vattnet.
Jag längtar efter att ligga i gräset och stryka över det med händerna.
Att fara till fotbollsplanen på kvällen och bara leka med bollen.
Lägga sig ner där på planen, titta rakt upp i himlen och bara vara.
Jag längtar efter att sitta ute vid grillplatsen med gitarren i högsta hugg och bara spela.
Springa ut i vattnet och nästan dö för att det är så kallt fast ändå inte vilja gå upp.
Och.
Jag längtar efter Någon.

image84

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback