Jesus och vagabonden

Jag visste väl att jag skulle få nytta av bibeln jag fick under konfirmationen, nån gång. Vi har ju som sagt prov i religion imorgon så det har ju bara varit att plugga. Vi fick veta att det bland annat skulle komma något om bergspredikan på provet. Självfallet grävde jag då fram denna dammiga och icke utnötta bok ur en garderob och började läsa. Det stod bland annat att om ens högra hand förleder en ska man hugga av den och slänga bort den då det är bättre att förlora en hand än att hela kroppen ska hamna i helvetet typ. Jag vet inte riktigt..känns lite farligt att börja hugga och ha sig..jag får nog riskera det där med helvetet ändå.
På tal om att ha nytta av bibeln och det så har jag haft nytta av någon annan slags bok också, psaltaren tror jag den heter. Den använde jag som stöd till webbkameran när jag använde den stationära datorn. Mycket praktiskt måste jag säga!

Ja just ja, sen kan jag berätta att det var en tvivelaktig person på bussen idag. Han hade nog druckit mer än jag gör på ett helt år, på en gång. När han skulle plinga för att bussen skulle stanna slängde han sig över ryggstödet på sätet framför för att komma åt knappen. Det såg föga graciöst ut. Sen skulle han ju då försöka ta sig ur bussen. Det gick sådär. Eller visserligen gick det med en hejdundrande fart men det var ett under att han inte bröt fotlederna. Först snavade han ut från sin plats, sen raglade han genom gången och missade att det var två höga trappsteg att gå ner för så han liksom hoppade/föll ner och landade mirakulöst nog på fötterna, dock såg dom ut att vilja vika sig i alla möjliga skadliga vinklar. Sen halvtrillade han även ut ur bussen. Utan att titta sig omkring klev han sen rakt över storvägen. Vid denna tidpunkt hade bussen åkt iväg men jag ringde snabbt upp till en klasskompis som satt på busshållplatsen. Just medan jag pratade med honom om karln så hör jag 'åh jävlar, han blev påkörd!' Jag tänkte 'jaha, nu var det slut med honom', men fick snabbt rapporter om att det bara hade tagit lite. Det var väl för väl det.
Men jag säger då det..karln var icke i god form!

Nu har jag ej något mer att förtälja för tillfället.
Amen

Kommentarer
Postat av: jessica

HAHAHAHAHA!
dagens roligaste inlägg. jag gillade det där om stödet till camen och fyllekarln!

2008-04-02 @ 23:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback