Guess who's back

Nämen se där! blogg.se is back on the horse. Jag höll på att dö när jag inte fick skriva något. Det brukar inte vara ett vanligt problem hos mej men nu, precis nu, när bloggen har varit nere, då har jag velat skriva allt typ.
Det är alltid så typ.

Nu var man iallafall som sagt bäck in sviden. Det är rätt skönt faktiskt, trots att det stora äpplet var mycket trevligt!
Vi bodde bland annat grannar med Scientologkyrkan. Bara det liksom. Jag bara väntade på att få se Tompa C nån dag när vi var på väg ut på stan, men icke det. Han kände inte för att besöka storstan just när vi var där.



Jo sen konstaterade jag att allt i USA är stort, typ bilarna, matportionerna, affärerna..ja allt förutom vårat hotellrum. Storlek garderob ungefär och då snackar vi inte walk in closet. Varmt var det också! 80 fahrenheit som jag efter snabb huvudräkning (okej, jag googlade) fick till 26,6666 grader. Grattis världen liksom.
Jo, eftersom att rummet nu var så liten kunde ju inte sängen vara stor så vi, alltså jag och mamma, fick trängas i typ en 120 cm säng. Alla som känner mej vet att jag har en enorm fallenhet att ta stor plats i sängen. Det var alltså inte jättekul med det obefintliga utrymme sängen hade att bjuda på. En sak var förresten stor i vårat rum, nämligen en tavla som stod bakom/ovanför sängen. Första gången jag öppnade dörren till rummet blev jag livrädd då jag trodde det satt nån där, detta trots att jag visste att det skulle sitta en tavla precis där eftersom att jag hade sett förhandsvisningar av rummen.

                                                              

Här har vi då alltså stor macka..............följd av stor..ja..stad...................sen; ostort rum.............med STOR tavla



Ja, jo, jag shoppade ju en del också. Det var ju så billigt liksom.
Det blev några tröjor, två par skor, en klocka, ett par solglasögon, åtta par sockar, en gitarr...
EN GITARR SA JAG JU!




Jag var så rädd att den skulle gå sönder när vi var på väg till flygplatsen. Vi åkte nämligen med New Yorks svar på Rally-Hitler och dessutom var det ungefär skogsvägsstandard på vägarna där. Hål överallt! Och jo, RH hade stoppat gitarren längst bak och stängt in den med kraft av dörren för att det var så fullt där. Jag ville börja gråta när jag såg det.
Sen när vi satt på planet hörde jag hur dom lastade bagaget..det lät inte så kul kan jag säga. PANG! sa det flera gånger. Jag såg framför mej hur gitarren blev brasved.
Som ni ser på bilden höll den. Dessutom låter den ljuvligt.

Jo, på tal om korvkiosk så fick jag idag reda på att vi har religionsprov..på TORSDAG! Jag som trodde vi skulle ha det nästa vecka. Jag ville vakna ur mardrömmen. Det gjorde jag inte. Det blev till att plugga efter skolan idag. Heja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback