"Don't cross my heart"

Nu har jag äntligen återhämtat mej efter helgens bravader. Eller ja, hyfsat iallafall. Jag är fortfarande trött men det är jag ju visserligen alltid..
Jag kan säga att jag inte kommer att köra en tvådagars på ett tag nu. Det är lite..ansträngande för kroppen.

Idag på skolan hade jag som vanligt historia. Som vanligt var det svårt att hålla sig vaken. Vi såg på en dokumentärfilm med bilder från andra världskriget. Den som var översättare hade inte haft någon bra dag kan jag säga. Det kan ha varit den sämsta översättning jag har sett i hela mitt liv.
Exempelvis sa den på filmen "We crossed XX" XX= någon stad, minns inte vilken.
Översättningen löd "Vi krossade XX"
Det ser mörkt ut på mer än Kameruns avbytarbänk kan jag säga. Jag hoppas att personen som var översättare nu har bytt jobb. "Krossa"  och "korsa" har ju lite olika betydelse. Särskilt när man snackar krig.

Jag har hunnit vara lite arg idag också. Det är, som jag tror alla lulebor har märkt, hyfsat slaskigt ute. Dom enda som inte verkar ha märkt det är stjärnorna som kör bil. Det verkar nämligen vara fullt nödvändigt att burna förbi i 70km/h och köra rakt genom all gegga så att alla stackars fotgängare, som jag, måste hoppa åt sidan hela tiden för att inte få sig en rejäl dusch. Det är väl lika att ta galonkläder imorgon då. Det är säkert jävligt flashigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback