Check point - check

Wohoooo! Så var skriftliga delen av nationella i svenska B gjord. Lycka!
Dock blev jag väldigt ledsen när jag såg att den texttyp jag hade tänkt skriva inte ens fanns att välja på!
Bloggtext hade ju varit så skönt att skriva, men nähäädå, inte fanns det att välja, trots att det fanns på pappret vi fanns där det stod om dom olika varianterna som fanns. Det var dock inte hela världen tänkte jag, det går ju ändå att skriva en krönika. NÄ! För då gick betyget bara mellan IG-VG på den. Inte tänker jag ju göra en uppgift där det inte går att få full poäng, nån hejd får det fan finnas. Så det blev till att skriva ett brev till en redaktör. Vi får väl se hur läraren tyckte att jag skötte mej. Jag tyckte iallafall att det gick hyfsat bra, utöver att jag när jag skulle renskriva råkade skriva på första sidan och sen på sista sidan. Det var ju sådär lyckat. Jag skyller på syrebrist eftersom vi fick tränga in både våran klass och en mediaklass i samma rum. Jag lovar vi var minst 300 pers. Okej..nä det var vi inte. Men iallafall 50. Iallafall så fick jag börja riva isär papprena och numrera och ha mej. Mycket snyggt blev det sen.
Ifall att någon undrar vad jag skrev om så var det huruvida verklighetsbaserade romaner är bättre än fiktiva. Det tycker jag att dom är då man blir mer engagerad.

Nu ska jag fortsätta träna till historieprovet och det är så satanajävlaskittråkigt. Sen måste jag även komma på vad jag ska göra för något slutarbete även det i historia. Vi ska sitta och redovisa själv / i par för lärare i 45 FYRTIOFEM!!! (oj sorry caps) minuter. Jag kommer ju att hinna sitta och berätta hela min livshistoria! Haha, det skulle vara nåt förresten, det är ju något som har hänt..och i mitt liv är det sannerligen historiskt! Jag tivlvar på att det räknas dock..
Iallafall så funderar jag på att snacka om WTC/911. Det kan ju kanske bli bra. Eller dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback