Bussigt

Idag hade inte LLT's bussar vaknat på rätt sida alls. Dom hade vaknat upp och ner! Nä, det hade dom nog inte, men vilken syn det hade varit..
Ja iallafall, jag skulle åka bussen ända från första hållplatsen, satsigt värre, jag hade nämligen varit en sväng på vårdcentralen innan. Just när jag hade satt mej och vi började åka började även bussen tjuta. Ett jobbigt, tinnituslikt tjut. Tidigt på morgonen är det ljudet inte det jag tycker allra bäst om. Det kommer på andra plats!
Jag slog iallafall på mp3n och dansade inombords till Counting Crows. Vi burnade runt trolltjärn och pipandet till trots verkade det gå fint..tills vi kom till första trollishållplatsen efter kurvan. Då, när folket skulle kliva ombord sa chauffören att dom gärna fick komma ombord men att vi inte skulle komma längre, bussen var trasig. Där satt vi med en halvkokt buss och väntade på ersättaren. Då sa chauffören att han skulle gå ut och ta sig lite frisk luft..varpå han gick ut och sög i sig en giftpinne. Han verkar inte riktigt ha förstått konceptet med frisk luft.
Ja..20 minuter senare kom en ny buss så vi fick åka till skolan.

Sen när jag skulle hem från skolan skulle jag även då åka buss. Jag satte mej på bussen vid smedjan och allt verkade vara frid och fröjd. Sen skulle chauffören starta åbäket. Det gick sådär. Han startade - den stannade. Han startade - den stannade. Han startade - den stannade. Ja, ni förstår ju. Till slut, efter att karln hade varvat upp i säkert 5000 varv lyckades han hålla bussen vid brummande liv. Sen gick det bra.
Men som sagt, LLT borde kanske kolla bussarna lite oftare..

Oj vilket spännande bussinlägg. Jag känner verkligen hur intressant det måste ha varit att läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback