Bevingade ord

Jag måste förgylla kvällen med några ord från min mor.
De två första citaten kommer från new york-resan.

På Macy's när jag står och provar solglasögon;
"Dom där är nog sköna..så du inte får
  in ljuset när du kör bil från sidorna"

Jag måste tyvärr bekänna att jag inte kan
köra bil från sidorna. Så detta får nog hamna
under kategorin syftningsfel.



I rummet när Gilmore Girls är på tv;
"Är det dottern som är barnet?"

Detta hamnar under kategorin
"tänk innan du talar", alternativt
"säg ingenting alls när du är för trött".


Sen kommer här en gammal klassiker från när mamma var
i min ålder och skulle skriva ett nationellt prov i svenska.
Hon skulle på något sätt få fram att det var mycket folk,
varpå hon skriver att det är kropptjockt.
Är det inte helt fantastiskt?
Min kusin som jobbar på akuten nyköping har introducerat
ordet för sina arbetskompisar.
Det är tydligen väldigt omtyckt.
Jag säger bara; hatten av för min mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback