Här var det glatt

Gårdagen spenderades på halkbanan i Piteå.
Både humöret och underlaget var glatt.

Vi började dock inte med att slira runt. Nej vi började med att krocka och volta. Självklart inte på riktigt..men det räckte så där. När vi krockade satt vi i vanliga bilsäten på en liten ramp, sen släpptes vi ner så det tog tvärstopp i 7 km/h. Det var absolut nog tycker jag. Första gången hade vi bälte, andra gången inte. Bra att prova.
Så till voltningen. Vi satte oss i en bil, spände fast oss och sen började dom vända på bilen. Efter ett tag hängde man där upp och ner i bältet och skulle ta sig loss. Det var bara till att sätta fötterna i taket och trycka emot och försöka få upp bältet. Sen skulle det krypas ut också.
Trots att man visste innan precis vad som hände så var det lite obehagligt att hänga där inne. Man blev direkt desorienterad och man visste inte vad som var upp eller ner. Hoppas att det är enda gången man behöver volta..

Efter det fick vi sätta igång att köra själv. Vi körde på raka banor och på kurvbanor. Det var skitkul, men nåt otroligt svårt att häva sladden man fick på kurvbanan. Det var jag inte alls bra på, men det var ungefär det målet dom på halkbanan hade, att man skulle åka därifrån och känna att man verkligen inte vill vara med om att få sladd. Så jag var väl en bra elev då kanske haha.

Idag har det inte hänt mycket spännande så därför orkar jag inte skriva nåt om dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback