Sömnpiller

Igår skulle det jobbas på Max, för innebandyn då. Vi skulle vara där i 4 timmar och blåsa ballonger och ge godis till barnen. Tror ni det var många barn där en söndag mellan klockan tolv och fyra. Svar negativt. Vi var ute i serveringen typ 5 gånger, resten av tiden satt vi inne i fikarummet och läste tidningar och drack läsk.
Vi behövde inte ens vara där hela tiden, hon som var chef för dagen insåg att vi inte hade mycket att göra så vi fick fara hem. Det var mycket skönt.
När det var färdigjobbat åkte jag, Linda och Ingela till Boden och såg Boden möta Iksu..det var ungefär lika spännande som att ligga och se gräset växa på sommaren. Visserligen var det en händelserik match, det var bara det att Iksu stod för alla händelser. Dom vann med 12-1. Spänningsmomentet försvann redan efter 19 sekunder. Iksu tog ledningen då alltså.
Diskussionerna vi hade på läktaren var mer fängslande än matchen. Det säger nog allt.

Idag har mitt körkort kommit förresten. Ska fara och hämta det på posten. Jag är precis lika ful som på mitt leg, bara 4 år äldre. Känns ju bra. Men då får man ju nåt att glädja vakter och dylikt med iallafall.
Nu är jag hungrig. Ska nog inta någon slags föda snarast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback