Skadeglädje vol.2

Idag är det kanelbullens dag. Jag och mitt entourage (det ni!!) åkte med glädje till Kvantum för att köpa bullar för 1 kr/st. När vi klev in på brödavdelningen möttes vi av skylten "Tyvärr är alla våra 3500 kanelbullar slut". Vi trodde inte det var sant. Vi stod och svor långa ramsor, och mitt i allt kom en man och gick, och log sitt allra största leende och sa "Dom var väldigt goda". Jag muttrade något ohörbart om att det syntes på honom att han tyckte att bullarna var goda..
Snacka om skadeglad man. Och ja, jag vet att jag också är skadeglad, men det är en heeelt annan sak när det är jag som är det. Då är det ju okej liksom! hehe

Jag tror dock att jag har hittat skadeglädjens urmoder på ett annat ställe. Nämligen på skolan, och ännu mer preciserat, på engelskalektionerna. Våran lärare måste ha haft det största leendet som är fysiskt möjligt när hon berättade för oss att våran annalkande prov i engelska är så stort att det inte räcker med en lektion utan att vi måste ha ett tvådelat prov och ha det på både måndags- och fredagslektionen. Det är ju så man vill sätta skottpeng på den som konstruerade CAE-boken och därigenom även proven.

På tal om engelska så har jag just skrivit klart en rapport om reklam! Jag trodde aldrig att jag skulle skriva en rapport om något så trivialt, men man slutar aldrig att förvånas. Hursomhelst så skulle den skrivas på ett lite mer formellt sätt. Jag hoppas att jag lyckades. Jag har ju en del att leva upp till efter fullträffen med förra skrivuppgiften.

Snart är det fredag..och då är det full fart mot helgen!

Kommentarer
Postat av: Linda

Men sandra...BAKA BULLLAR!

2007-10-05 @ 11:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback