Kompakt dag

Idag väcktes jag kl 10.30 av Niklas. Han ringde och frågade om jag skulle med och kolla gura till honom.
Först var jag liksom inte med i matchen så jag sa att det inte gick för sig.
En minut senare när huvudet hade vaknat ringde jag upp igen och sa att jag skulle följa med.
Väl där var det som att vara i himmelriket. Som vanligt alltså när man går in i nån musikaffär. Jag skulle typ kunna köpa allt, bara för att ha. Det spelar ingen roll om det typ är en entonig flöjt, man kan säkert ha nytta av den nån gång!
Iallafall så gick Niklas lös nåt kopiöst. Det införskaffades inte mindre än TVÅ gitarrer. En mycket fin seriös och en oseriös festgitarr. Kan vara bra att ha. Själv har jag ingen sådan längre..den har bott i Lindas lägenhet i säkert ett år nu. Den har fömodligen dammat sönder.
Efter det åkte vi till skolan och jag köpte en sen frukost. Yoghurt och en halv baguette. Hann till och med med att bitcha lite med kioskjobbaren. Det var dock ICKE jag som började. Sanna mina ord.
Datalektionen var tråkigast i världshistorien. Jag längtar till datakurserna är slut, det är för mycket press. Kul dock att lära sig såna grejer.
På svenskan ägnade vi oss åt att lära oss ryska. Det låter ju väldigt logiskt. Kul iallafall att jag fick påminna en av praktikanterna, som för övrigt kommer från Ukraina, om att det finns ett till ord för 'hej då' i ryskan, förutom det lite mer formella, 'do svidanja' vi fick lära oss.

Så..paka! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback