Skrämselhicka

Igår när jag skulle skriva ett nytt blogginlägg, så där på kvällskvisten ville blogg.se skrämma mej rejält.
Jag satt som bäst och skulle lägga in en bild i inlägget, när det började spruta fram pop-up-fönster för att infoga bild.
Självklart blev jag skräckslagen eftersom att jag bara några dagar tidigare hade läst om vad som kunde hända om man blev hackad eller fick ett virus. En av dom grejerna var att pop-up-fönster skulle hagla.
Vad man skulle göra var att slå av datorn.
Sagt och gjort, jag slängde mej på knappen snabbare än ett jasplan skjuter genom luften. Jag måste nog ha sprängt ljudvallen.
Hursomhelst, medan datorn startade om sig lät jag pulsen gå ner från kanske 479 till 183. 
Jag intalade mej själv att det inte skulle vara någon fara, samtidigt gick min parallellpersonlighet igenom värsta tänkbara scenario med djävulen som dyker upp på skärmen och tömda bankkonton fan och hans moster.

Inget av det hände. Datorn var hel.

Tack och lov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback