The Boss del 2

Idag släpptes som sagt biljetterna till Bruce Springsteens spelning den 4 juli på Ullevi.
Jag kunde ju inte stå utanför Kulturens Hus och köa, på grund av denna sjukdom som ingen kan ha missat vid det  här laget.
Jag bänkade mej istället vid datorn och tänkte prova min lycka på
ticnet. När jag 8:45 gick in på sidan och klickade på Brucebilden möttes jag av en mätare, och en text som sa att jag hade över 15 minuter kvar i kön. Då hade biljetterna alltså inte ens släppts.
När jag då väl hade kommit igenom den första spärren, som tog långt över 15 minuter, fick jag välja vilken slags plats jag ville ha. Jag tänkte att nu hade jag ju himla tur. Ha! Inte då, för när jag hade gjort mitt val kom en ny mätare upp, som visade att jag hade 15 minuter kvar där också. Klockan 9.37 hade jag kommit igenom alla spärrar och möttes då av beskedet att evenemanget var helt uppbokat.


- Det fungerar så att folk som går in på sajten hamnar i en elektronisk kö. Poängen med det är att man ska slippa gå in om och om igen på sajten. Man kommer in så småningom. Men det är ju så att efterfrågan är tio gånger större än utbudet, säger Mats Strand, Ticnets vd.

Han betonar att systemet inte brakat ihop, tvärtom.

Det utdraget tog jag från Aftonbladet. Här är hela artikeln.

Säga vad man vill om den hade brakat ihop eller inte, jag kan iallafall säga att det var inte alltid den där kön funkade, ofta kom det upp "Webbsidan kan inte visas". Nä men nog fungerade den alldeles utmärkt..

Som tur var hade jag en vän i kön utanför Kulturens Hus, så trots att jag själv inte lyckades klicka till mej en biljett via Ticnet är jag nu ändå en lycklig människa. Göteborg 4 juli, here I come.



Rackarns förresten att man inte får ha med sig laserpekare. Jag som verkligen hade tänkt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback