Hoppalångtsåinihelvete

Jag sitter och kollar på Eurosport, det var nyss en reklamsnutt för backhoppning. Jag började fundera lite - hur kommer det sig egentligen att man börjar med backhoppning? Det känns ju inte direkt som något man skickar iväg sina små sjuåringar på. Då tror jag fotboll och ridning är lite mer konventionellt.
Men allvarligt, hur kommer man på att man har en färdighet för att hoppa 100 meter långt i 100 kilometer i timmen med bara ett par skidor, en hjälm och en fladdrig neondräkt på sig? Är det misslyckade slalomåkare som upptäckte att dom inte kunde svänga så dom istället satsade på att bara hoppa rakt fram? Eller är det några som försöker bota sin flygrädsla? 'Jag är inte rädd, jag kan flyga'..
Jag känner mej iallafall inte misslyckad för att inte jag började hoppa nerför ett berg i v-stil. Mitt liv känns ganska bra ändå. Finns det förresten backhoppartjejer? När jag tänker efter kan jag inte komma på en enda tjej som är backhoppare. Jag måste undersöka det.

Om det är någon som har några teorier om varför man börjar med backhoppning, eller om någon har information om huruvida det finns kända backhoppartjejer är det bara att kommentera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback