David Visscher - vilken man!

Har just kommit hem från en föreläsning av David Visscher, hans syn på ledarskap och motivation inom idrott.
Gud vilken feel good - känsla jag har i kroppen. Man blir så glad när man hör honom prata om det han anser vara viktigt för att vara en bra ledare.
Han började sin föreläsning med att berätta lite om sig själv, och två skitjobb han hade haft i sin ungdom. Hur han hade agerat på sitt första jobb där chefen inte riktigt var en förebild direkt, och att han ångrar sitt beteende. Till det andra jobbet där chefen verkligen hade gått in för att få sina anställda att utvecklas och trivas på jobbet. Där hade han längtat till jobbet, även fast det innebar att gå upp klockan 4 på morgonen.
Han verkar ha byggt sin ledarstil mycket på hur chefen i exempel två agerade. Jag hade varit överlycklig om jag hade haft honom som tränare. En som hjälper sina spelare att sätta upp mål OCH följa upp dom under säsongen för att se om det sker någon utveckling. En tränare som värderar relationen mellan spelare och tränare, så att man inte ser varandra som bara spelare och tränare, utan som en i gänget.
Som sagt..feel good.

Humor, en stor portion självinsikt, och engagemang..det tror jag man kommer långt på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback